Resumen:
La Corporación Nacional de Telecomunicaciones con el Centro Integrado de Servicios
(CIS) Cotocollao se encuentra en la problemática de que no se está dando una excelente atención
a los clientes, ya que se tiene estrecha relación con los mismos depende mucho del trato que se
dé a los usuarios y con esto se consigue que se conserve o se los pierda, tiene gran competencia
con otras operadoras que ofertan los mismos servicio, esto hace que la empresa se exija atraer y
mantener a sus clientes creando en ellos fidelización hacia los productos y servicios que se
brindan, el presente trabajo pretende solucionar el problema atravez de la implementación del
Customer Relationship Management (CRM). La fundamentación teórica de este trabajo se
orientara al respaldo teórico del CRM que podemos decir que es la Gestión sobre la Relación con
los Consumidores, para mejor comprensión esencialmente se refiere a una estrategia de negocios
centrada en el cliente con lo cual se quiere llegar a la fidelización de los mismos, la investigación
Descripción:
The Corporación Nacional de Telecomunicaciones jointly with the Integrated Service
Center (CIS COTOCOLLAO) is in the problematic that’s not giving an excelent service to the
customers, since it has a close relationship with them, depends a lot the treat that we are
giving to the customers, with this is achieved that is conserved or lost. It has a big
competition with the other operators that offers the same services, this makes the company is
required to attract and maintain its customers by creating loyalty to the products and services
provided. This work tries to solve the problem through the implementation of Customer
Relationship Management (CRM). The theoretical basis will be oriented to theoretical support
of the CRM, that it is the Management on the Relationship with Consumers, for a better
understanding essentially refers to a customer-centric business strategy with which it is
wanted to reach the loyalty of the same one. The research of this work has been made
specifically in four products that are Residential Internet, Telephone, Internet Movil and
Television by subscription, identifying customer satisfaction, implications, strategies, in terms
of CRM since we are at the point of development according to the data we have in Business